– pauze, avandu-se in vedere incadrarea in timpul maxim prevazut pentru elaborarea lucrarii
– sustinerea lucrarii scrise prin utilizarea unui calculator (computer/laptop)
– sustinerea examenului in sald separata
– cadru didactic itinerant si de sprijin sau
– cadru didactic cu specializarea Psihopedagogie speciala/Psihologie/Pedagogie (consilier scolar)
– psiholog/ specialist-terapeut personal
- Pentru candidatii cu tulburari specifice de invatare (TSI*)
– marirea cu maximum 2 ore a timpului destinat efectuarii lucrarilor scrise;
– sustinerea examenului in sala separata;
– citirea, cu voce tare, pe rand, in ordinea elaborarii lucrarii cu posibilitatea repetarii la cererea canditatului,
– subiectelor de catre unul dintre profesorii asistenti (*dislexie)
– realizarea lucrarii scrise prin dictarea continutului acesteia, de catre candidat unuia dintre profesorii asistenti (*disgrafie/disortografie)
– redactarea lucrarii scrise prin utilizarea unui calculator (computer/laptop)
– pauze, avandu-se in vedere incadrarea in timpul maxim prevazut pentru elaborarea lucrarii
– utilizarea calculatorul de buzunar/birou, tabla pitagoreica, tabelele cu formule matematice (*discalculie)
– folosirea instrumentelor compensatorii, cum ar fi: harti mentale, scheme conceptuale
– cadru didactic itinerant si de sprijin sau
– cadru didactic cu specializarea Psihopedagogie speciald/Psihologie/Pedagogie (consilier scolar)
– psiholog/ specialist-terapeut personal
- Pentru candidatii cu tulburari de dezvoltare intelectuala si alte tulburări de neurodezvoltare
– marirea cu maximum 2 ore a timpului destinat efectuarii lucrarilor scrise;
– folosirea, in timpul probei, a unui sistem de recompensa& tangibil si prezentarea/reprezentarea vizuala a timpului
– transmiterea subiectelor prin dictare secventiala, in ordinea in care se elaboreaza lucrarea, de catre unul dintre profesorii asistenti
– redactarea lucrarii scrise prin dictare de catre candidat cdtre unul dintre profesorii asistenti
– pauze, avandu-se in vedere incadrarea in timpul maxim prevazut pentru elaborarea lucririi
– sustinerea lucrarii scrise prin utilizarea unui calculator (computer/laptop)
– sustinerea examenului in sala separata
– cadru didactic itinerant si de sprijin sau
– cadru didactic cu specializarea Psihopedagogie speciala/Psihologie/Pedagogie (consilier scolar)
– psiholog/ specialist-terapeut personal
Descarcă: PROCEDURA cu privire la asigurarea condițiilor de egalizare a șanselor pentru elevii cu deficiențe de vedere, deficiențe de auz și tulburări de neurodezvoltare care susțin examenele naționale: evaluarea națională pentru absolvenții clasei a VIII-a și
examenul național de bacalaureat – sesiunea 2023
11796_cerere_egalizarea_sanselor_2023