Proiectul „Treasure Hunter Brașov Citadel” transformă cetățuia istorică a Brașovului într-un vast teren de joc, plin de mistere de descoperit. Printr-un design captivant, jocul își propune să ofere o experiență interactivă și educativă, permițând copiilor să exploreze monumente, să descopere povești și să rezolve enigme inspirate din istoria orașului.
Fiecare nivel al jocului este gândit pentru a stimula curiozitatea și creativitatea, cu scopul de a îmbunătăți abilitățile cognitive și sociale ale copiilor cu autism. Elementele vizuale sunt adaptate pentru a fi mai prietenoase, iar feedbackul senzorial este ajustat pentru a crea o experiență plăcută și confortabilă.
🗣 Prin „Treasure Hunter”, patrimoniul cultural devine nu doar o simplă lecție de istorie, ci o aventură plină de descoperiri. Copiii nu doar că învață despre trecutul Brașovului, dar își dezvoltă și abilități de problem-solving, lucru în echipă și încredere în sine. Acest proiect nu doar că aduce istoria mai aproape de ei, dar creează și un spațiu de integrare socială, unde fiecare copil poate străluci prin unicitatea sa.
✅ Astfel, „Treasure Hunter Brașov Citadel” nu este doar un joc; este o punte între trecut și viitor, între cultură și inovație, între comunitate și incluziune. Această inițiativă reimaginează modul în care interacționăm cu patrimoniul cultural, făcându-l accesibil și captivant pentru toți, indiferent de provocările pe care le întâmpină. „Treasure Hunter Brașov Citadel” devine și mai fascinant prin integrarea cursurilor de artă digitală, realizate cu ajutorul inteligenței artificiale. Aceste cursuri oferă copiilor nu doar oportunitatea de a învăța tehnici artistice moderne, ci și de a explora creativitatea lor într-un mod inovativ.
Pe parcursul acestui program, elevii Colegiului de Informatică „Gr. Moisil” vor avea șansa de a crea 20 de lucrări artistice unice, care vor reflecta inspirația lor din patrimoniul cultural al Brașovului. Fiecare creație va captura esența istoriei locale, dar și interpretările lor personale, îmbinând tehnologia cu arta.
Aceste lucrări vor face obiectul unei expoziții, oferind astfel o platformă pentru tinerii artiști să își prezinte talentul și viziunea. Expoziția nu doar că va celebra creativitatea elevilor, dar va și încuraja comunitatea să aprecieze arta ca formă de exprimare și instrument de incluziune.
🧩Astfel, prin „Treasure Hunter Brașov Citadel”, nu doar că patrimoniul cultural devine accesibil, dar se transformă într-o sursă de inspirație artistică, contribuind la dezvoltarea unei generații de tineri creativi și conștienți de bogăția istorică a orașului lor. Această sinergie între tehnologie, artă și cultură promite să aducă o contribuție semnificativă la comunitatea locală.
Am pornit cu ideea proiectului de la faptul că influența culturii asupra educației copiilor cu autism este semnificativă, și variază semnificativ de la o societate la alta. În diferite culturi, percepția autismului poate fi radical diferită.
În unele comunități, autismul este văzut ca o tulburare ce necesită intervenții medicale, în timp ce în altele poate fi considerat o formă normală de dezvoltare, parte din diversitatea umană.
Această viziune culturală influențează nu doar modul în care se percepe autismul, ci și strategiile educaționale adoptate. De exemplu, în societățile care pun un accent mare pe cooperarea familială, integrarea copiilor cu autism în mediul educațional poate fi sprijinită de susținerea activă a familiilor și comunităților. În schimb, în culturi mai reticente față de intervențiile externe, părinții ar putea evita să ceară ajutor, deși ar avea nevoie de resurse.
Familia joacă un rol esențial în educația copiilor, iar modul în care este percepută educația în cadrul familiei poate influența profund implicarea părinților în activitățile educaționale ale copiilor. În plus, curricula educațională poate fi adaptată pentru a reflecta valorile și tradițiile specifice ale comunității, astfel încât metodele de predare să fie mai relevante pentru elevi.
Formarea cadrelor didactice este, de asemenea, crucială. Educatorii care sunt conștienți de contextul cultural al elevilor lor pot dezvolta metode mai eficiente și mai sensibile la nevoile individuale ale copiilor cu autism. Totodată, accesul la resurse educaționale, terapeutice și sociale variază considerabil între culturi, influențând oportunitățile de învățare și dezvoltare disponibile pentru acești copii.
Educația copiilor cu autism este profund influențată de cultura în care aceștia trăiesc, iar înțelegerea acestor aspecte culturale este esențială pentru a oferi sprijin adecvat și a crea medii educaționale incluzive.
————————————
Asociația Rază de Speranță în Intervenția în Terapia Tulburărilor din Spectrul Autist, în parteneriat cu Colegiul Național de Informatică ”Grigore Moisil” din Brașovimplementează proiectul ambițios și inovator numit „Tresures hunt Brașov Citadel”, proiect cultural finanțat din bugetul Municipiului Brașov in anul 2024, aria tematică Artă digitală și noile media, derulat in perioada 15.06.2024 – 10.11.2024 in Mun. Brașov. Valoarea totală a proiectului este de 188.083,90 lei, 149.994,00 valoare finanțată din bugetul Mun. Brașov și 37.498,54 cofinanțare.
Strada: Zizinului Nr.12 Bl. 37, apt. 15 etaj. 3 cod postal 500414
Brașov – România
Telefon: + 40 746 046 466
CIF: 309 199 45
Numele Băncii: Banca Comercială Română – BCR
Adresa Băncii: Bd. 15 Noiembrie, Nr. 70 A, jud. Brașov România
Cont Bancar: RO 77 RNCB 0053 1303 4416 0001
E- mail: razadesperanta.brasov@yahoo.ro
Copyright © 2010 - 2024 ©Asociația Rază de Speranță în Intervenția în Terapia Tulburărilor din Spectrul Autist © All Rights Reserved. POLITICĂ DE CONFIDENŢIALITATE © TERMENI ȘI CONDIȚII © Website create by @ Rupi Gabor