Asociația Rază de Speranță în Intervenția și Terapia Tulburărilor din Spectrul Autist, CIF: 309 199 45
+ 40 746 046 466

Ateliere tematice de dezvoltare emoțională gratuite, proiect ReConnect & Respiro 2024

Proiectul ”ReConnect & Respiro 2” a urmărit creșterea calității vieții copiilor aflați în situație de risc și/sau cu dizabilități (TSA și tulburări asociate, tulburări în dezvoltarea globală, tulburări de comportament, tulburări pervazive de dezvoltare, etc) ajutându-i să-și dezvolte propriile capacități și competențe prin acordarea de servicii sociale în vederea incluziunii/integrării sociale și creșterea vizibilității în mediul comunitar.
Activitățile propuse au urmărit să intervină asupra:
• Creșterii accesul copiilor la servicii de dezvoltare a abilităților emoționale și la activități de socializare;
• Sprijinului în incluziunea socială și scăderea riscului de marginalizare pe motiv de dizabilitate si participarea in cadrul uneo tabere integrative la Veseud 11;
• Creșterii calității vieții pentru părinți/aparținători prin oferirea sprijinului de integrare socială a copiilor și asigurarea unui timp de respiro.

De ce ateliere de dezvoltare emoțională?

Cand spunem despre o persoana ca are inteligenta emotionala ne referim, in general, la cineva care are o foarte buna capacitate de a empatiza cu ceilalti si, mai ales, de a le influenta emotiile. Persoanele inteligente emotional stiu sa ii “citeasca” pe ceilalti si sa obtina maximum de beneficii din relatiile sociale, adaptandu-si comportamentul in functie atat de persoana, cat si de context.
In cadrul atelierelor antrenam cele trei abilități importante care compun inteligenta emotională:
Intelegerea emotiilor – Conștientizarea emoțională, capacitatea de a recuoaște propriile emoții si emoțiile celorlalți.
Exprimarea emotionala – Capacitatea de a valorifica emoțiile și a le amplifica aplicandu-le pe sarcini concrete: gândirea, rezolvarea problemelor
Autoreglarea emotionala – Capacitatea de a gestiona emoțiile, capacitatea de a regla propriile emoții și de a fi empatic cu ceilalți: a incerca să-l consolezi, să-l înveselești.
Abilitățile sociale timpurii sunt importante pentru dezvoltarea globala a copiilor, deoarece ei încep sa formeze relații pozitive cu adulții si cu alți copii încă de la vârsta frageda. În interacțiunile sociale se formează calități precum respectul, compasiunea, empatia. Copiii care interacționează mai mult cu alți copii de vârstă apropiată, sunt cei care au și cele mai bune abilitați de comunicare.
Există însă copii pentru care interacțiunile sociale sunt o provocare. Aceștia sunt fie copii timizi, retrași social, fie copii cu nevoi speciale care sunt afectați de: întârziere în dezvoltarea psihică, tulburări de spectru autist, tulburări de comportament sau tulburări emoționale, etc. În acest caz, integrarea într-un grup de copii aflați în stadii apropiate ale dezvoltării, poate fi extrem de folositor. În cadrul atelierelor tematice se realizează intervenția specializata, cadru terapeutic (ex. grupuri de socializare) sau unul ludic, intervenție ce este este foarte utilă.
In cadrul activităților , copii beneficiari ai proiectului au participat la:
• sesiuni de comunicare și abilitare socială realizate de specialiștii colaboratpri de la Asociația Academia de Bine
PS. Despre #importanța și #necesitatea Teoriei Minții în psihoterapia copiilor, alături de
Psiholog Andreea Șipoteanu Constantinescu!
#informare#constientizare#sanatatemintala